پیشنهاد طراحان سؤال برای نشست مشترک غیررسمی با رئیس‌جمهور/ پاسخ​ها قانع کننده نبود
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به حضور خود در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس برای پاسخگویی به نمایندگان سئوال‌کننده، گفت: تکلیف سوال از رئیس جمهور پس از اعلام نظر نمایندگان سوال‌کننده از رئیس جمهور به هیات رئیسه مشخص می‌شود.
مهدی غضنفری پس از پایان نشست کمیسیون برنامه و بودجه که به بررسی طرح سؤال از رئیس جمهور اختصاص داشت، به خانه ملت گفت: این نشست با حضور نمایندگانی از دولت و نمایندگان سؤال کننده برگزار شد و تعدادی از سؤالاتی که مطرح بود را بررسی کردند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اولویت بندی کالاها و نوسانات شدید بازار ارز از جمله مسائلی بود که در نشست مطرح شد، افزود: جلسه به خوبی مدیریت شد به گونه ای که نماینده سئوال کننده ابعاد سؤال را برشمرد و نمایندگان دولت یعنی من، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی هم در این باره توضیحاتی را مطرح کردیم.
وی با بیان اینکه قرار شد گزارشی برای نمایندگان سؤال کننده از رئیس جمهور تهیه شود، یادآور شد: پس از اینکه کمیته سئوال کننده از رئیس جمهور نتیجه جلسه کمیسیون را دریافت کند نظر خود را به هیأت رئیسه مجلس ابلاغ می‌کند.
این عضو کابینه دولت دهم در پاسخ به این سوال که نمایندگان تا چه اندازه از پاسخ دولت قانع شدند، گفت: طبق آیین‌نامه سؤال از رئیس جمهور بر خلاف سؤال از وزرا که در کمیسیون رأی گیری می‌شود در کمیسیون رأی گیری صورت نمی‌شود و نماینده سؤال کنندگان گزارش نتیجه بررسی‌های خود را به هیأت رئیسه مجلس ارائه می دهد و ما منتظر پاسخ نمایندگان سوال کننده هستیم.
در همین حال کمیته طراحان سؤال از رئیس‌جمهور پیشنهاد کرد تا رئیس‌جمهور در یک نشست صمیمی و غیررسمی با نمایندگان پاسخگوی سؤالات باشد.
عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا که به نمایندگی از طراحان سؤال از رئیس جمهور در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه با نمایندگان رئیس جمهور حضور داشت هم به فارس گفت: طراحان سؤال از رئیس جمهور امروز یا فردا نشست مشترکی برای هماهنگی بیشتر درباره پاسخ‌های نمایندگان رئیس جمهور برگزار خواهند کرد.
وی با بیان اینکه پاسخ‌های نمایندگان رئیس جمهور به نوسانات ارزی را به صورت مکتوب به طراحان سؤال از رئیس جمهور ارائه خواهد کرد، افزود: اگر تعداد نمایندگانی که سؤال از رئیس جمهور را امضا کرده‌اند و پاسخ‌های نمایندگان رئیس جمهور را قانع کننده می‌دانند بیش از نمایندگانی که قانع نشده‌اند باشد، به طور طبیعی پاسخ نمایندگان مجلس به هیئت رئیسه قانع شدن از اظهارات نمایندگان رئیس جمهور خواهد بود.
حیدرپور گفت: البته اگر نمایندگان پاسخ‌های نمایندگان رئیس جمهور به نوسانات ارزی را قانع کننده ندانند، رئیس مجلس از رئیس جمهور برای پاسخ به سؤالات نمایندگان جهت حضور در صحن علنی دعوت خواهد کرد.
وی با بیان اینکه نمایندگانی که طرح سؤال از رئیس جمهور را امضا کرده‌اند انگیزه‌ای جز خدمت به کشور و حل مشکلات اقتصادی ندارند، گفت: ما تاکید داریم که مشکلات اقتصادی باید با هماهنگی مجلس و دولت حل و فصل شود البته آمادگی خود را برای هر نوع کمک به دولت اعلام کرده‌ایم اما متأسفانه علائم مثبتی نمی‌بینیم.
نماینده مردم شهرضا گفت: بنده به نمایندگی از طراحان سؤال از رئیس جمهور اعلام می‌کنم که پیشنهاد کمیته طراحان سؤال این است آقای احمدی‌نژاد در یک جلسه غیررسمی و صمیمی با نمایندگان درباره نوسانات ارزی پاسخگو باشد. چرا که ممکن است در این صورت نمایندگان و آقای رئیس جمهور به تعامل و توافق برسند تا بحث حضور آقای احمدی‌نژاد در صحن علنی منتفی شود.
علی مطهری هم روز گذشته به مهر گفته بود که پاسخ نمایندگان رئیس جمهور برای نماینده سوال کنندگان قانع کننده نبوده است.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط Saied Moosavi Nasab
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 53
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 61
بازدید ماه : 1993
بازدید کل : 149778
تعداد مطالب : 314
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1